
Τα Τρίκαλα του μέλλοντος ξεκινούν από τον «νέο» Ληθαίο με έργα ανάπλασης 20 εκατ. ευρώ
Αλλάζει φυσιογνωμία η πόλη των Τρικάλων
Με την ψήφιση της μελέτης για την «Ανάπλαση Παρόχθιας Ζώνης Ληθαίου Ποταμού κατά μήκος της κοίτης εντός του σχεδίου πόλης» τα Τρίκαλα εισέρχονται στην εποχή των έργων που αλλάζουν τη φυσιογνωμία τους. Στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Τρικκαίων την Πέμπτη 23 Ιανουάριου 2020 αποτυπώθηκε η θέληση της δημοτικής αρχής να ξεκινήσει στην πόλη το πρόγραμμα έργων που έχει εξασφαλιστεί μέσω χρηματοδοτικών εργαλείων το προηγούμενο διάστημα.
Μια Νέα Πόλη για πεζούς και ποδηλάτες
Οι μελετητές (επιστήμονες της Τεχνικής Υπηρεσίας και της Δ/νσης Πρασίνου) έλαβαν υπ’ όψιν τους τις θέσεις και προτάσεις των Τρικαλινών και η αρμόδια υπηρεσία διά της αντιδημάρχου κ. Βασιλένας Μητσιάδη εισηγήθηκε στο Σώμα την ψήφιση της μελέτης του έργου. Μάλιστα, όταν συζητήθηκε το ζήτημα των αυτοκινήτων και της στάθμευσης, η Πόλη για τους πεζούς και τους ποδηλάτες, αναδείχθηκε σε κυρίαρχη άποψη για τα Τρίκαλα του μέλλοντος.

Ανάπλαση κόστους περίπου 20 εκ. ευρώ!
Ο Δήμαρχος Τρικκαίων και πρόεδρος της ΚΕΔΕ Δημήτρης Παπαστεργίου, έδωσε τον τόνο: “Με τις παρεμβάσεις αυτές, ταΤρίκαλα γίνονται μια πόλη πιο σύγχρονη, πιο ανθρώπινη, πιο φιλική και προσβάσιμη για όλους.”Υπενθύμισε και το ποσό περίπου των 20.000.000€ που έχει εξασφαλίσει ο Δήμος Τρικκαίων για τις αναπλάσεις στον Ληθαίο, στις δύο κεντρικές πλατείες, τη λαϊκή αγορά, το Open Mall, τον δημοτικό φωτισμό, στην οδό Καρδίτσης, το Λαογραφικό μουσείο, τις νέες δράσεις πολιτισμού στις αποθήκες της πρώην ΕΑΣΤ, την ενεργειακή αναβάθμιση του κτηρίου της ΠΕ Τρικάλων. Όπως τόνισε ο κ. Παπαστεργίου, τα εν λόγω έργα αφορούν τα Τρίκαλα, καθώς τα χωριά έχουν διαφορετικές ανάγκες.

Τι θα περιλαμβάνει το Έργο Ανάπλασης
Με αυτό το έργο, (της ανάπλασης του Ληθαίου) προϋπολογισμού 3.100.000€ σε μήκος 2,5 χλμ (από τη γέφυρα Γκίκα και το Μουσείο Τσιτσάνη μέχρι την οδό Καλαμπάκας) δίνεται νέα όψη στις όχθες του Ληθαίου ποταμού. Ο Δήμος Τρικκαίων δεν μπορεί να παρέμβει στις όχθες λόγω μη αρμοδιότητάς του οπότε προχωρά ένα σημαντικό σχέδιο για τη νέα εικόνα της πόλης.
Η εικόνα αυτή «αναλύεται» σε:
- Δημιουργία ολοκληρωμένου και ασφαλούς δικτύου κίνησης πεζών και ποδήλατου στο παραποτάμιο αμφίπλευρο τμήμα και ολοκλήρωση με το δίκτυο της οδού Καλαμπάκας
- Περιβαλλοντική και αισθητική αναβάθμιση της παραποτάμιας κίνησης
- Ολοκληρωμένη παρέμβαση στον αστικό ιστό εντός του σχεδίου πόλης
- Εξασφάλιση ενιαίων χαρακτηριστικών σε όλο το μήκος της διαδρομής
- Σύνδεση κεντρικών κοινόχρηστων χωρών της πόλης, όπως Πάρκο στο Τζαμί, πλατεία γέφυρα πρ. ΚΤΕΛ, κεντρική γέφυρα, πλατεία Εθνική Αντίστασης, Πλατεία Βουβής.

Αναλυτικά οι επιμέρους Εργασίες
Τα έργα ενδεικτικά θα είναι:
- Ανάπλαση πεζοδρομίων δεξιά και αριστερά της παραποτάμιας ζώνης
- Ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίων 5,1 μ, με ζώνη φύτευσης έως 1,20μ, ποδηλατόδρομος 1,50 μ. μονής κατεύθυνσης, ζώνη κίνησης πεζών 2,40 μ. , φύτευση νέων δέντρων, δημιουργία νέων καθιστικών, η τοποθέτηση νέων φωτιστικών και κιγκλιδωμάτων.
- Αναμορφώσεις και καθαιρέσεις νησίδων, με παράλληλες νέες κατασκευές στην οδό Λάκμωνος, στη γέφυρα Βουβής
- Ηπιας κυκλοφορίας διαδρομή στην οδό Κανούτα, από την οδό Χατζηγάκη έως τη γέφυρα του παλιού ΚΤΕΛ. Ο δρόμος θα είναι ισοϋψής με τα πεζοδρόμια, καταργείται η νησίδα και πλακοστρώνεται. Καταργείται η στάθμευση από την πλευρά του ποταμού.
- Από τη γέφυρα του παλιού ΚΤΕΛ έως τη γέφυρα Γκίκα καταργείται η νησίδα από την πλευρά του παλιού ΚΤΕΛ.
- Στην οδο Ιακωβάκη θα διαμορφωθεί και το απέναντι πεζοδρόμιο με ράμπα πρόσβασης ΑμεΑ
- Σε όλες τις διασταυρώσεις της διαδρομής με τις γέφυρες του ποταμού γίνεται υποβίβαση πεζοδρομίου.
- Θα υπάρχει ανεμπόδιστη και ασφαλής κίνηση ΑμΕΑ με ζώνη όδευσης τυφλών, με ράμπες πρόσβασης κ.α.
- Σε όλα τα σημεία της διαδρομής θα μετατοπιστούν στύλοι δικτύων κοινής ωφελείας για ανεμπόδιστη κίνηση πεζού και ποδηλάτη.
- Για τον ποδηλατόδρομο θα ισχύουν τα εξής:
1. Το πλάτος του ποδηλατόδρομου θα είναι σταθερό 1.5μ. σε όλο το μήκος της διαδρομής.
2. Ο ποδηλατόδρομος θα είναι μονής κατεύθυνσης κατά τη φορά των αυτοκινήτων.
3. Για παραχώρηση προτεραιότητας στους πεζούς θα τοποθετηθεί οριζόντια σήμανση (τρίγωνο stop) η οποία υποδηλώνει παραχώρηση προτεραιότητας από το ποδήλατο στον πεζό
Αναμένοντας τον Ανάδοχο για το ξεκίνημα
Η ανάπλαση του Ληθαίου στην όχθη της οδού Αμαλίας εντάσσεται στο έργο αναπλάσεων των κεντρικών πλατειών. Πλέον, η απόφαση του Συμβουλίου οδεύει προς έγκριση και αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για την ανάδειξη του εργολάβου, ώστε σε εύλογο διάστημα να ξεκινήσει το έργο.
Διαβάστε περισσότερα νέα του Δήμου
