
Ξεκίνησε ο μεγάλος περίπατος της Αθήνας με χαμόγελα από τους πεζούς αλλά και παράπονα από τους οδηγούς
Το πρώτο βήμα για Σύγχρονη Πόλη
Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας ξεκίνησε με τις πρώτες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις του και υποδέχεται ήδη κατοίκους και επισκέπτες της πόλης.
Η λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας με την πεζοδρόμηση και τις άλλες πιλοτικές αλλαγές που έγιναν από τον Δήμο Αθηναίων τις προηγούμενες ημέρες, θυμίζει πλέον κομμάτι μιας σύγχρονης ευρωπαϊκής πόλης που σέβεται και τους πεζούς αλλά και τους χρήστες ποδηλάτων που γίνονται όλο και περισσότεροι στη χώρα μας.
Οι Αλλαγές
Ένας πεζόδρομος σε κόκκινο χρώμα που ξεκινά από τη Βασιλέως Κωνσταντίνου και φτάνει ως τη Βασιλίσσης Αμαλίας δίνει τη δυνατότητα σε μικρούς και μεγάλους να διασχίσουν και να απολαύσουν ένα από τα ομορφότερα μέρη της πρωτεύουσας με άνεση και ασφάλεια, φτάνοντας στο ιστορικό κέντρο της πόλης πιο εύκολα και ενισχύοντας ταυτόχρονα και την εμπορική κίνηση.
Δίπλα σε αυτόν, εκεί που περνούν οι γραμμές του τραμ, δημιουργήθηκε μια προσωρινή διαδρομή για ποδήλατο, σε κίτρινο χρώμα με αντανακλαστικές και αντιολισθητικές βαφές.
Η προσωρινή αυτή διαδρομή θα υπάρχει μέχρι να τεθεί ξανά σε λειτουργία το τραμ ως το κέντρο της πόλης, κάτι που αποτελεί επιθυμία όλων, καθώς εξυπηρετεί χιλιάδες ανθρώπους και δένει αρμονικά με το περιβάλλον που δημιουργεί ο Μεγάλος Περίπατος.
Ξεχωριστές λωρίδες για ΜΜΜ, ταξί κλπ
Από την Βασ. Ολγας συνεχίζουν να περνούν κανονικά σε ξεχωριστές λωρίδες τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα ταξί για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών στους χώρους του Ζαππείου και στον Όμιλο Αντισφαίρισης Αθηνών, τα οχήματα που κατευθύνονται προς τους χώρους στάθμευσης του Ζαππείου και του Ομίλου Αντισφαίρισης Αθηνών.
Επίσης κανονικά διέρχονται και τα οχήματα ανθρώπων με αναπηρία, τα ηλεκτροκίνητα μέσα μεταφοράς, τα οχήματα τροφοδοσίας Ζαππείου και Ομίλου Αντισφαίρισης, τα οχήματα έκτακτης ανάγκης και τα οχήματα Οργανισμών Δικτύων Κοινής Ωφέλειας για την εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης περιοχής.
Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας: μία από τις μεγαλύτερες αστικές παρεμβάσεις στην ιστορία της πρωτεύουσας αποδίδει από τις πρώτες μέρες που ξεκίνησε, δημόσιο χώρο σε χιλιάδες ανθρώπους. Συνολικά ο χώρος αυτός θα φτάσει τα 50.000 τετραγωνικά μέτρα σε μήκος περίπου 7 χιλιομέτρων.
Συνεχής ενημέρωση για τις αλλαγές
Άνδρες και γυναίκες της Δημοτικής Αστυνομίας, πεζοί αλλά και με ποδήλατα βρίσκονται συνεχώς σε όλο το μήκος του νέου πεζοδρόμου έτσι ώστε να ενημερώνουν τους πολίτες για κάθε πληροφορία σχετικά με τις αλλαγές που θα περιλαμβάνει ο “Μεγάλος Περίπατος” αλλά και για να φροντίσουν να τηρούνται όλοι οι κανόνες ασφαλείας.
Για όλες τις φάσεις των παρεμβάσεων και κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στη διάρκεια των οποίων θα συνεχίσει η κυκλοφορία των οχημάτων, θα γίνονται εγκαίρως ανακοινώσεις από τον Δήμο Αθηναίων.
Τα πρώτα προβλήματα
Ταυτόχρονα όμως, τη πρώτη εργάσιμη ημέρα μετά τις αρχικές αλλαγές, τη Δευτέρα 15 Ιουνίου, σημειώθηκε μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση, τις πρωινές κυρίως ώρες, με τους οδηγούς που διέσχιζαν το κέντρο των Αθηνών να κάνουν λόγο για μεγάλη ταλαιπωρία, καθυστερήσεις, μποτιλιάρισμα από το ύψος του ΦΙΞ μέχρι και το κέντρο, διαπιστώνοντας έλλειψη εναλλακτικών διαδρομών και για βιαστικές αλλαγές χωρίς σχέδιο.
Το Στοίχημα
Κάθε αρχή και δύσκολη, η πορεία θα δείξει εάν τα οφέλη από τις αλλαγές θα αντισταθμίσουν τα προβλήματα που δημιουργούνται αυτή τη στιγμή, για τους οδηγούς, επαγγελματίες και μη. Το στοίχημα είναι ο Μεγάλος Περίπατος να αποδειχθεί το πρώτο μεγάλο βήμα για μια Σύγχρονη, Ευρωπαϊκή, ανθρώπινη πόλη με περισσότερους πεζούς και λιγότερα αυτοκίνητα, χωρίς να γίνουν εκπτώσεις στην εξυπηρέτηση των χιλιάδων εργαζομένων που διέρχονται από το κέντρο της Αθήνας καθημερινά.